uutta toimintaa (Re: Telen nettihinnoittelu) (fwd)

Toni Alatalo ([email protected])
Mon, 30 Mar 1998 12:39:43 +0300 (EET DST)

I was so happy to thank them just the same day when they are looking
forward to the future activities themselves!

Net bless Net People! :)

---------- Forwarded message ----------
Date: Mon, 30 Mar 1998 12:32:38 +0300 (EET DST)
From: Toni Alatalo <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: uutta toimintaa (Re: Telen nettihinnoittelu)

On Sat, 28 Mar 1998, Net People wrote:

> Toteuttamiskelpoiset konkreettiset lis�business vaihtoehdot k�yd��n l�pi
> kev��n aikana hieman isomalla porukalla (gov)

Ok.

Jos mahdollista, niin olisi mukavaa tietaa tuosta hyvissa ajoin, jos
nettipresenssin kautta ei hoidu (ei varmaankaan, saunominen ainakaan),
niin voisi yrittaa jarjestaa matkaa.

Sain juuri tiedon, etta valmisteilla oleva presentaatio Internet Societyn
Inet'98-konferenssiin, joka on siis Genevessa Heinakuun lopussa, on
lopullisesti hyvaksytty konfferenssiohjelmaan.

Tyota siina on viela aika paljon, kun taytyy hioa 20min esitys kuntoon -
strukturoida koko hoito, kirjoittaa uusiksi, tempoa jostain graafinen
visualisointi ja mahdolliset muut efektit, sumplia nettikuviot yms.

Alustavasti on ollut puhetta, etta osa puheesta voisi olla esim. teidan
netppl-ihmisten tuotosta livena Oulusta. Joku voisi menna vaikka jonnekin
mukavaan metsikkoon luonnon rauhaan osallistumaan konferenssiin sielta
kasin ja kertoa salissa hikoilevalle yleisolle hyvia juttuja :)

Tietty kaikkien Internetista ja sen ymparilla pyorivista ihmisista,
yrityksista ja muusta toiminnasta kiinnostuneiden kannattaa harkita
Sveitsinmatkaa. Viikkoa ennen konferenssia siella on hyva jazz-festarikin!

Kaikenlaiset hyvat, harkitut, tyhmat ja hullut ideat on tietty
tervetulleita. Koko hoito, tulos ja siihen johtanut 6kk prosessi on
esilla http://an.org/inet98/ ja sielta on linkki ISOC:n siteen myos.
Perjantaina lahetetyt infot on siella
http://an.org/inet98/discussion/0069.html ja
http://an.org/inet98/discussion/0070.html

Viela vahan mainos/infopuffia ISOC/INET:sta, jos sopii, lopussa sitten
rahoituspuolesta:

Inet'98 on suurin vuotuinen nettikonferenssi ja kattaa kaikki netin alat
noista mun ihmislahtoisista verkon sosiologia -jutuista taito/teknisempiin
designiin, teknisiin IETF-palavereihin, e-businekseen, tietoturvaan,
lainsaadantoon, taiteeseen ja hauskanpitoon.

Mukana haaraavat mm. TCP/IP:n kehittajana tunnettu Vint Cerf (vastaa
jostain koulutushommista tms. nykyaan), DNS-guru Jon Postel, kaikki kivat
firmat ja nykyaan hallituksetkin. Viime kesana Malesiassa oli viikon
mittaisen konferenssin aikana n. 1500 ihmista melkein 200 maasta - nyt
odotetaan kai useampaa tuhatta ja osallistujia lahes kaikista maista.

Rahoitus:

Paasponsori on George Soros, Open Society Instute / Soros Foundation,
O'Reilly and Associates puuhaa myos kovasti, samoin tietty Digital,
Bellcore, EUnet, MCI, Cisco, the Geneve Financal Center Foundation yms.
En tieda tuleeko Bill Gates paikalle, viime vuonna lahetti videon :)

Oma rahoitus on viela ihan auki, en ole tullut kyselleeksi viela mistaan
mitaan kun on ollut kivempi tehda toita (siihen ei onneksi tartte
rahaakaan :). Nokialta, Telelta yms. olisi kylla ihan triviaalia saada,
ne on olleet muutenkin kiinnostuneita Hollanti-yhteyksista jne, mutta ei
oikein huvittais esiintya moisten tylsimysten logojen alla. Jos jollain on
rahoitukseen liittyvia ideoita niin niitakin sopii tietty heitella.
Kaikenlaisia tiedontuottamisapurahoja ainakin on vissiin olemassa.

Homma saanee kohtuullisesti kansainvalista nakyvyytta ja tarvittaessa
olisi varmaan helppo lapaista kansallinen uutis- yms. mediakynnys
Suomessa, oon vissiin ainoa suomalainen puhuja koko konferenssissa, viime
vuonna ei ollut yhtaan. Tarkoitus on kuitenkin valttaa kaikkea turhaa
nakyvyytta mahdollisimman tarkasti jos ei rahankerjuumielessa ole pakko.

Net People on viimeisten 1,5v. ajan ystavallisesti tarjonnut servo- yms.
palveluja, teknisen lisaksi myos kriittista henkista tukea an-toiminnalle
veloituksetta. Kiitos siita. Jos firma haluaa niin saa niin paljon
nakyvyytta ja osallistumismahdollisuuksia kuin haluaa. Rahaakin tassa
saumassa olisi helppo tehda jos se jotain kiinnostaa.

Kiitos viela kerran.

-
Toni Alatalo http://www.netppl.fi/~antont/
Net People Oy http://www.netppl.fi/